Všeobecné obchodní podmínky (VOP) LMAA Trading s.r.o.
Poskytovatel: LMAA Trading s.r.o. Vodičkova 710/31, Nové Město 110 00 Praha, Česká republika IČO: 22630490, zapsaná u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C419317, jako prodávající a provozovatel online obchodu www.cbddiscounter.cz E-mail: office@cbddiscounter.cz Webové stránky: www.cbddiscounter.cz
1. Objednávky
1.1. Platnost VOP
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) platí pro veškeré objednávky u společnosti LMAA Trading s.r.o. (dále jen “Prodávající”) ze strany jejích zákazníků (dále jen “Zákazník”) prostřednictvím výše uvedených internetových adres (dále jen “Webové stránky”), pokud v jednotlivých případech nebylo písemně dohodnuto jinak. Zákazníky jsou fyzické nebo právnické osoby, které vstupují do obchodního vztahu s Prodávajícím prostřednictvím používání Webových stránek. Používáním Webových stránek Zákazník uznává tyto VOP jako základ pro celý obchodní vztah mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
1.2. Specifika pro mladistvé
Osoby mladší 18 let nesmí zadávat objednávky. Zadavatel objednávky potvrzuje, že dosáhl 18 let věku.
1.3. Cla, vývoz a dovozní předpisy
Každý Zákazník je povinen se samostatně informovat o platných dovozních a celních předpisech v příslušné zemi určení. Prodávající nepřebírá žádnou odpovědnost za shodu odeslaného zboží s národními zákony a předpisy mimo Českou republiku nebo, pokud je zásilka odesílána do zemí EU, mimo platné předpisy EU. Právní a finanční důsledky, které vzniknou z nedovoleného zaslání zboží do zahraničí nebo z nedodržení dovozních předpisů, včetně všech důsledků, nese výhradně Zákazník.
1.4. Objednávka a uzavření smlouvy
Prezentace sortimentu na Webových stránkách nepředstavuje právně závaznou nabídku smlouvy ze strany Prodávajícího, nýbrž slouží jako nezávazná výzva pro Zákazníka k objednání zboží. Objednáním požadovaného zboží podává Zákazník závaznou nabídku na uzavření kupní smlouvy. Při přijetí objednávky v internetovém obchodě Prodávajícího platí následující ustanovení: Zákazník podává závaznou smluvní nabídku tím, že dokončí proces objednávky uvedený na Webových stránkách. Objednávka probíhá v následujících krocích: 1. Výběr požadovaného zboží. 2. Potvrzení v “Můj košík” kliknutím na tlačítko “Pokračovat k pokladně” (nebo podobný název). 3. Zadání přihlašovacích údajů pro objednávku ve webshopu (e-mailová adresa, jméno, příjmení, adresa vč. č. p., PSČ, město, země, popř. region). 4. Volba způsobu dopravy. 5. Volba způsobu platby. 6. Kontrola objednávky a dokončení. 7. Souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. 8. Kliknutí na tlačítko “Závazně objednat s povinností platby” (nebo podobné, jednoznačné formulace podle zákonných požadavků), čímž je objednávka závazně odeslána. Kliknutím na tlačítko “Závazně objednat s povinností platby” podává Zákazník závaznou kupní nabídku na zboží obsažené v košíku. Tímto úkonem Zákazník uznává tyto VOP jako jediné rozhodující pro právní vztah s Prodávajícím. Prodávající potvrzuje přijetí objednávky Zákazníka automaticky generovaným e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem (potvrzení objednávky). Toto potvrzení objednávky ještě nepředstavuje přijetí smluvní nabídky Prodávajícím. Slouží pouze k informování Zákazníka o tom, že objednávka byla Prodávajícím přijata. Přijetí nabídky a tím i uzavření smlouvy se uskuteční samostatným prohlášením o přijetí Prodávajícího (např. e-mailem jako potvrzení o odeslání) nebo nejpozději dodáním objednaného zboží.
2. Ceny a náklady na dopravu
Všechny ceny uvedené na Webových stránkách zahrnují aktuální platnou zákonnou DPH České republiky a další cenové složky. Náklady na dopravu se mohou lišit v závislosti na místě určení (domácí/zahraniční) a hodnotě objednávky a jsou Zákazníkovi transparentně zobrazeny před dokončením objednávkového procesu a připočteny k cenám produktů.
3. Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitele
3.1. Právo na odstoupení od smlouvy pro spotřebitele
Pokud je Zákazník spotřebitelem ve smyslu platných zákonných ustanovení (zejména českého občanského zákoníku), má právo na odstoupení od smlouvy. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která uzavírá právní jednání za účelem, který nelze převážně přičíst její podnikatelské ani samostatné výdělečné činnosti.
3.2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy a její uplatnění
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí čtrnáct (14) kalendářních dnů. Začíná dnem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, která není dopravcem, převzala poslední zboží. Pro uplatnění svého práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel Prodávajícího (LMAA Trading s.r.o., Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha, Česká republika, e-mail: office@cbddiscounter.de) informovat o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem). Spotřebitel k tomu může použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který však není povinný. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí, aby spotřebitel odeslal oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Právo na odstoupení od smlouvy neexistuje mimo jiné u smluv na dodávku zapečetěného zboží, které není vhodné k vrácení z důvodů ochrany zdraví nebo hygieny, pokud byla jeho pečeť po dodání odstraněna. Další zákonné výjimky zůstávají nedotčeny.
3.3. Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud spotřebitel odstoupí od této smlouvy, Prodávající mu vrátí veškeré platby, které od spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých tím, že spotřebitel zvolil jiný druh dodání, než je nejlevnější standardní dodání nabízené Prodávajícím), bez zbytečného odkladu a nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy Prodávající obdržel oznámení o odstoupení od této smlouvy. Pro toto vrácení použije Prodávající stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro původní transakci, ledaže bylo se spotřebitelem výslovně dohodnuto něco jiného; v žádném případě nebudou spotřebiteli účtovány žádné poplatky za toto vrácení. Prodávající může vrácení platby odepřít, dokud neobdrží zboží zpět nebo dokud spotřebitel neprokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Spotřebitel musí zboží vrátit nebo předat LMAA Trading s.r.o. bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy informoval Prodávajícího o odstoupení od této smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud spotřebitel odešle zboží před uplynutím lhůty čtrnácti dnů. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží. Spotřebitel musí nahradit případnou ztrátu hodnoty zboží pouze tehdy, pokud tato ztráta hodnoty je způsobena takovým zacházením se zbožím, které není nutné k posouzení povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
(Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy – jako samostatná příloha nebo vložit zde) (Chcete-li odstoupit od smlouvy, vyplňte prosím tento formulář a zašlete jej zpět.) Adresát: LMAA Trading s.r.o., Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha, Česká republika, E-mail: office@cbddiscounter.de: Tímto odstupuji/odstupujeme () od smlouvy o koupi následujícího zboží ()/o poskytnutí následující služby () Objednáno dne ()/obdrženo dne () Jméno spotřebitele/spotřebitelů Adresa spotřebitele/spotřebitelů Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze při oznámení na papíře) Datum () Nehodící se škrtněte.
4. Povinnosti Zákazníka
4.1. E-mailová adresa
Zákazník je povinen při uzavírání smlouvy v průběhu objednávkového procesu poskytnout Prodávajícímu aktuální e-mailovou adresu, prostřednictvím které může probíhat komunikace se Zákazníkem. Zákazník výslovně souhlasí s tím, aby právně významná prohlášení Prodávajícího (např. upomínky, změny smlouvy) byla doručována buď písemně poštou na jím uvedenou poštovní adresu, nebo elektronicky e-mailem na jím uvedenou e-mailovou adresu, pokud to zákon dovoluje.
4.2. Aktuálnost zákaznických údajů
Zákazník je povinen Prodávajícímu bezodkladně oznámit veškeré změny údajů relevantních pro smlouvu, zejména jména, adresy a e-mailové adresy, a to na office@cbddiscounter.de nebo prostřednictvím svého zákaznického účtu na Webových stránkách (pokud je k dispozici).
5. Platební podmínky a prodlení s platbou
Prodávající akceptuje následující platební metody: [Uveďte platební metody, např. eps / Sofort-Überweisung / Platba předem / Kreditní karta / PayPal atd. – přizpůsobte své nabídce]. Při volbě platební metody platba předem je kupní cena splatná do pěti (5) pracovních dnů od doručení potvrzení objednávky Zákazníkovi. Odeslání objednaného zboží proběhne až po úplném obdržení platby na účet Prodávajícího. Při volbě platební metody dobírka mohou vzniknout dodatečné poplatky za dobírku, které jsou účtovány doručovací službou a Zákazníkovi jsou sděleny předem. Platba probíhá přímo u doručovatele. (Poznámka: Zkontrolujte, zda je dobírka nabízena a jaká je struktura poplatků).
6. Poplatky za upomínky a inkaso
6.1. Prodlení s platbou
Pokud je Zákazník v prodlení s platbou, Prodávající si vyhrazuje právo účtovat Zákazníkovi úroky z prodlení v zákonem povolené výši, jakož i náklady na účelné právní vymáhání. Pod tyto náklady spadají zejména poplatky za upomínky a inkaso, soudní poplatky a náklady na právní zastoupení dle platných právních předpisů. Za každou oprávněnou upomínku může Prodávající účtovat poplatek za upomínku ve výši [částka, např. 5,00 EUR nebo ekvivalent v CZK], pokud Zákazník neprokáže, že škoda vůbec nevznikla nebo vznikla v podstatně nižší výši. Po neúspěšné druhé upomínce může Prodávající pohledávku předat inkasní agentuře nebo ji uplatnit soudně.
6.2. Výpověď v případě prodlení s platbou
Pokud se Zákazník i přes upomínku a stanovení přiměřené dodatečné lhůty (např. 5 pracovních dnů) dostane do prodlení s platbou určité částky, je Prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy. V takovém případě je Prodávající oprávněn požadovat kromě nákladů prodlení dle bodu 6.1. těchto VOP také další náhradu škody dle zákonných ustanovení.
7. Dodání objednaného zboží
Prodávající zpravidla odesílá přijaté objednávky do 1-2 pracovních dnů poté, co byly splněny všechny podmínky pro kladné uzavření kupní smlouvy (zejména přijetí platby v případě platby předem). Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech přiměřeně překročit dobu zpracování a dodání, o čemž bude Zákazník informován. Údaje o dodacích lhůtách jsou, pokud nejsou výslovně označeny jako závazné, nezávazné.
8. Prodlení s převzetím
Pokud Zákazník řádně dodané zboží nepřevezme, dostane se do prodlení s převzetím. Prodávající si v takovém případě vyhrazuje právo buď trvat na splnění smlouvy, nebo po stanovení přiměřené dodatečné lhůty odstoupit od kupní smlouvy a požadovat náhradu škody z důvodu nesplnění. S tím související náklady (např. marné náklady na dopravu, náklady na vrácení, skladovací náklady) nese Zákazník.
9. Odpovědnost a nároky na náhradu škody
Prodávající odpovídá za škody, které vznikly z úmyslného nebo hrubě nedbalého porušení povinností Prodávajícího nebo některého z jeho zákonných zástupců nebo pomocníků. Za jednoduchou nedbalost odpovídá Prodávající pouze při porušení podstatných smluvních povinností (kardinálních povinností), jejichž splnění teprve umožňuje řádné provedení smlouvy a na jejichž dodržení může Zákazník pravidelně spoléhat, jakož i za škody z porušení života, těla nebo zdraví. V případě jednoduchého nedbalého porušení podstatných smluvních povinností je odpovědnost omezena na typické, předvídatelné škody. Další nároky Zákazníka na náhradu škody jsou vyloučeny. Ustanovení zákona o odpovědnosti za výrobek (pokud jsou použitelná) zůstávají nedotčena.
10. Výhrada vlastnictví
Veškeré dodané zboží zůstává majetkem LMAA Trading s.r.o. až do úplného zaplacení kupní ceny včetně vedlejších pohledávek (např. nákladů na dopravu).
11. Cookies
Pro zpříjemnění návštěvy Webových stránek a umožnění používání určitých funkcí používá Prodávající cookies. Jedná se o malé textové soubory, které se ukládají na koncovém zařízení Zákazníka. Podrobné informace o používání cookies naleznete v prohlášení o ochraně osobních údajů na Webových stránkách. Používáním Webových stránek Zákazník souhlasí s používáním cookies v souladu s prohlášením o ochraně osobních údajů, pokud ve svém prohlížeči nenastavil jiné preference.
12. Informace o analytických nástrojích
Tyto Webové stránky mohou využívat analytické nástroje (např. lokální nebo externí služby, jako je Google Analytics) k vyhodnocení používání stránek. Pokud jsou přitom uživatelská data předávána externím službám, děje se tak, pokud je to technicky možné a přiměřené, v anonymizované nebo pseudonymizované podobě. Další informace k tomuto tématu naleznete v prohlášení o ochraně osobních údajů Webových stránek.
13. Souhlas s přijímáním reklamy
Pokud Zákazník k tomu udělil svůj výslovný souhlas (např. při přihlášení k odběru newsletteru), je Prodávající nebo jím pověřené společnosti oprávněny zasílat Zákazníkovi zprávy (např. newslettery, informace o produktech) pro reklamní účely e-mailem nebo jinou elektronickou cestou, v souladu s platnými předpisy o ochraně osobních údajů (zejména GDPR a relevantními českými zákony). Tento souhlas může Zákazník kdykoli odvolat s účinností do budoucna, např. e-mailem na office@cbbdiscounter.de nebo prostřednictvím odkazu pro odhlášení v příslušné zprávě.
14. Závěrečná ustanovení
14.1. Alternativní řešení sporů
Evropská komise poskytuje platformu pro online řešení sporů (OS), kterou naleznete zde: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spotřebitelé mají možnost využít tuto platformu k řešení svých sporů. Prodávající není povinen ani ochoten účastnit se řízení o řešení sporů před spotřebitelským arbitrážním orgánem podle českého zákona o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (nebo srovnatelné úpravy), ledaže je taková účast zákonem povinná.
14.2. Změny těchto VOP
Prodávající je oprávněn tyto Všeobecné obchodní podmínky kdykoli změnit nebo doplnit s účinností do budoucna, pokud je to nutné z důvodu změněných právních nebo technických podmínek nebo pro zavedení nových služeb či funkcí. O změnách bude Zákazník včas informován, zpravidla e-mailem, s odkazem na změněná ustanovení. Změny se považují za schválené, pokud jim Zákazník do čtrnácti (14) dnů od obdržení oznámení o změně písemně nebo e-mailem nevznese námitku. Na tuto právní skutečnost Prodávající v oznámení o změně zvlášť upozorní.
14.3. Zákaz započtení
Zákazník smí proti pohledávkám Prodávajícího započíst pouze pohledávky nesporné nebo pravomocně určené.
14.4. Salvátorská klauzule
Pokud by jedno nebo více ustanovení této smlouvy nebo těchto VOP bylo nebo se stalo neplatným nebo obsahovalo mezeru, zůstává platnost ostatních ustanovení nedotčena. Namísto neplatného nebo chybějícího ustanovení se považuje za dohodnuté platné ustanovení, které se nejvíce blíží hospodářskému účelu neplatného nebo chybějícího ustanovení.
14.5. Jazyk smlouvy
Jazykem dostupným pro uzavření smlouvy je němčina.
14.6. Rozhodné právo a místní příslušnost soudu
Pro veškeré právní vztahy mezi Prodávajícím a Zákazníkem platí právo České republiky s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG). Je-li Zákazník spotřebitel a má-li své obvyklé bydliště v jiné zemi než v České republice, zůstávají kogentní spotřebitelské ochranné předpisy země, v níž má spotřebitel své obvyklé bydliště, volbou práva nedotčeny. Pokud je Zákazník obchodníkem ve smyslu obchodního zákoníku, právnickou osobou veřejného práva nebo zvláštním veřejnoprávním majetkem, nebo pokud Zákazník nemá obecnou příslušnost soudu v České republice nebo po uzavření smlouvy přemístí své bydliště nebo obvyklé místo pobytu mimo rozsah působnosti českého občanského soudního řádu nebo jeho bydliště nebo obvyklé místo pobytu není v době podání žaloby známo, je výhradně místně příslušným soudem pro všechny spory vyplývající z tohoto smluvního vztahu Praha, Česká republika. Pro žaloby spotřebitelů platí zákonné příslušnosti soudů.